2010. október 14., csütörtök

1 hónap és 11 nap

Őrült gyorsan telnek a napok.Már 1 hónapja és 11 napja boldogít Berlin és viszont.Nem is tudom melyik végéről kezdjem a mesélést,hiszen annyira sűrű és intenzív életet élek itt(az otthonit megszorozva hárommal),hogy ma el sem megyek az International Erasmus bulira,mert már sok és holnap előadásom lesz .Ráadásul reggel.Tegnap bierkellereztünk volna,ha nem csak 7-11-ig lett volna nyitva(kollégiumi kocsma,szerdánként).Az utóbbi időben sűrűn látogattak minket a rendőrök.Azt mondjuk hozzátenném,hogy a kollégium előtti focipálya mögött egy gigantikus Polizei központ van és konkrétan átsétálnak hozzánk,majd suttogva megkérnek minket,hogy egy kicsit halkabban élvezzük az ittlétet.Kedvesek:)

Jelenleg  a kollégiumi "rezidenciámban" tartózkodom.A zene szól,mint mindig és éppen a tegnap összedobott kacsacombot és hagymás krumplit próbálom mikró nélkül felmelegíteni.(ezt a problémát még meg kellene oldanom,mert lassan tönkremennek az edényeim)Valljuk be,ez nem egy egyszerű feladat.Mondhatni mindennapos megpróbáltatás.Igyekszem kreatívan hozzáállni,de már-már esélytelen.Éljen a hideg-meleg étel.A magyar konyháért hálát adhatunk,nem mintha a német olyan rossz lenne,csak jólesik hazai ízeket élvezni a sok curry wurst után-amit megjegyzem nem is értem,hogy ki és miért találta ki.Wurstli(ezt sehogy nem lehet fordítani,de szerintem mindenki tudja mi az) curryvel és ketchuppal egy zsömlében.Esetleg egy kis káposztával megspékelve.Kísértetiesen hasonlít a hotdogra,nemde?Amiben viszont verhetetlenek berlini társaink,az a szendvics készítés.Akár hányszor a belvárosban,az aluljárókban(!!! )bolyongunk a metróhálózat dzsungelében,megcsapnak minket a finomabbnál finomabb illatok. és biztos,hogy valamire elcsábulunk.Ilyen gusztusosan tálalt gyorsételt nem láttam szerintem sehol Európában.(Meglátjuk majd Koppenhágában és Londonban mi vár :))

No,de összefoglalva ezt az időintervallumot:
-olyan egyetemre járok,amit álmomban nem gondoltam volna,fura,hogy ilyen körülmények között is lehet tanulni,én értékelem,a helyiek fel sem fogják:)
-ennyi apple gépet nem láttam még egy teremben
-tanulok kötni az oskolában,ami azért vicces,mert magyarul sem tudtam géppel,nemhogy németül
-20 darabból álló kollekciót kell tervezni,úgy hogy január végén divatbemutatónk lesz,kár,hogy még nem tudok varrni:D
-voltam fodrásznál és sikerült olyan frizurát készítenie,amit szerettem volna,nem értettük félre egymást,habár leizzadtam
-nem voltam ezalatt az idő alatt kétszer ugyanazon a helyen bulizni=>szerintem kevés a szórakozóhely....
-eltörtem a főnököm méregdrága,ornamentikus mintákkal díszített japán kését befőttnyitás közben,szerencsémre a  felém repülő csúcsát egy mátrixos mozdulattal sikerült kivédenem
-nagyon sok nyelven tudom már az egészségedre szócskát...persze alkohol nélkül tanultuk egymás nyelvét..
-értem már lassan a hollandokat és a belgákat,szerencsétlenségükre
-egy olyan helyre tévedtünk a kedves magyar lyányokkal,amit már le sem mertünk fotózni,a belépés egy csengő segítségével történt,turista nem volt bent,viszont annál több fura díszlet+egy turbános 80 év körüli táncoló-éneklő bácsa,csak úgy grátiszba,hogy boldogítsa a kocsmatöltelékeket
-a prostituáltak szépek és kedvesek,soha nem fáznak,bárkivel fotózkodnak és elbeszélgetnek,segítőkészek,még ha nem is leszel vendég
-street art minden mennyiségben,bármit,bárhol,bármikor láthatsz,soha sem lepődj meg(akkor tudják,hogy turista vagy)-a metrón rappelnek,gitároznak énekelnek(és nem hamisan!!),szobrokat tákolnak össze hulladékból az utcán vagy egy romos épületben,festenek,rajzolnak érdekes körülmények között,a legváratlanabb falakon olyan művészeti alkotásokat hoznak létre,amit papírra is nehéz lenne,nemhogy egy 10 emeletes panel teteje környékén,úgy,hogy körbe van zárva más épületek által
-bármit magadra veszel ruha gyanánt,senki nem fog furcsán nézni,nincs olyan összeállítás,ami ciki lenne
-ennyi tinianyát és várandós nőt életemben nem láttam és a párjuk is ott van  mellettük!
-jaj a spanyolok....azt hittem én vagyok a legnagyobb késő,tévedtem..
-szeretik a főztömet,de majdnem múltkor felrobbantottam megint egy tányért..gázon hagytam és alágyújtottam,a reflexeim még mindig jók









Nos ennyit mára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése