2010. december 30., csütörtök

Liebe Hotzone,

s valóban,a Hotzone névelője nem véletlenül nőnemű,hiszen legalább annyira szeszélyes,mint jómagam és nőtársaim.Biztos vagyok benne,hogy valamilyen formában már tapasztaltátok a velem való beszélgetés nehézségeit és az információk megszerzését hogylétem felől.A postagalamb gyorsabb és megbízhatóbb lenne,mint ez,ami nekem most van cirka 25 euroért per hó.A kérdés,mely valószínűleg mindenkiben felmerült ezalatt a 3 mondat alatt:Nincs másik opció?
A válasz:Nincs.Tudom,kicsit gyors volt a megfejtés-sajnos engem is arculcsapásként ért-de,ez így van.Mint,ahogyan már említettem itteni szavunk járását,korábbi bejegyzésekben,erre is vonatkozik az It's erasmus kifejezés.Sok minden más mellett,például azt sem mindig tudod meddig maradsz előreláthatólag.
-Így hűségnyilatkozatos szerződések kizárva.Ez a lehetőség ugrott.
-Beköttetni x euróért,szintén nem érdemes,ennyire ne szeressük a kollégiumot,hogy  külön wifis netet odavarázsolunk a szobába,mely később másé lesz.
-A nem korlátlan net fogalmát meg most azonnal verjük ki a fejünkből.Kivételesen,ennyire vagyok sznob.Nem szeretnék 30 eurónként feltöltőkártyát vásárolni,amikor minimum 30 oldalakat kell letöltenem és az összes tananyagom a neten van...a modern gyermek ugyebár nem sok tankönyvet lát.Na,de térjünk vissza az eredeti témához.
Nem volt más lehetőségem,aláírtam a papírt,igényeltem.
Van USB Stickem is.Akkor miért is nem fogható a jel vagy  5egység helyett nekem éjjel-nappal miért csak 2 egységen futkorászik az inter nyet?!
Számlaproblémák nincsenek,mivel automatikusan leszívják a pénzemet a Brandenburgi-kapus kártyámról(itt megjegyezném:Ich liebe Berliner Sparkasse-jó dolog tudni 4 hónap elteltével,hogy ha nem éppen ezzel a névvel ellátott bankautomatából veszem fel a pénzemet,akkor csak 7,50 euróval leszek szegényebb.Magyarországon mennyibe fáj?250 Ft?)
A gyorsabban futó internet érdekében a gépem házát is már kiforgattam az asztal alól,a lábamat is rendszeresen odább rakom,hátha elkapja a levegőben azt a bizonyos szösszenetet,de erősen töröm a fejem már egy ideje az alufóliás-villás megoldáson is.(erre az okosabbak csak egy USB hosszabbítót ajánlanak..és ebből kifolyólag eszembe is jutott,ebben a pillanatban,hogy ma ott voltam Alexen(Alexander Platz=>TV torony,Világóra-látatlanban is már "idegenvezetek")és elmentem a Media Mark előtt.....meder feker.Erre csak ennyit tudok mondani.
Most jön a lényeg:A nagy nehézségek árán megszerzett internetkapcsolatom(szeptember helyett nekem októbertől volt csak-célom eléréséhez kellett:egy belga segítség,tucat email,egy Stick-csere,valamint kétnaponkénti látogatások az ide  kirendelt informatikusnál három héten keresztül- december 23-án megszűnt létezni.Igazság szerint meg sem lepődtem,amikor a tálca jobb sarkában lévő jelen egy óriási piros ikszet véltem felfedezni.Mit nekem?A BVG(=berlini BKV) olyan türelemre tanított meg,amit máshonnan nehezen kaptam volna meg.Köszönöm.
Minden dühkitörést elkerülve,elnyomva magamban,bölcsen,fölmentem Dinához és elújságoltam milyen karácsonyi ajándékkal lepett meg szeretett Hotzoneunk.(kötelezően nagybetűvel).Dina rendkívül jókedvűen fogadta a hírt,hiszen a decemberi sok "áldás" után,ez már smafunak hatott.De erről majd legközelebb.
Ez a pozitív hangulat egészen szombatig tartott,amikor is elborult az agyam és a következő emailt küldtem el a cégnek:
Liebe Hotzone,
ich bin Austauschstudentin und ich wohne in einem Studentenwerk,Victor Jara(Oberfeldstraße,Biesdorf).Ich habe kein Internet seit 23.Dezember. Es konnekt nicht!Ich habe alles bezahlt,so ich verstehe es nicht,wieso funkzioniert es überhaupt nicht.Was kann ich tun?Mein Vertreter der Hotzone hat jetzt Urlaub...Helfen Sie mir bitte,ich kann nicht mit meinen Famielie reden und lernen auch nicht!
Vielen Dank für Ihren Hilfen,Frohe Weihnachten:
Lilla Melinda Gasztonyi
Gyors tükörfordítás:
Kedves Hotzone!
Cserediák vagyok és egy kollégiumban lakom,Victor Jara(megj.:ez a neve),(oberfeldstraße,Biesdorf).Nincs netem december 23-a óta.Nem kapcsolódik!Mindent befizettem,így nem értem,hogy lehet/hogy hogy egyáltalán nem működik .Mit tehetek?A Hotzone itteni képviselője jelenleg szabadságon van...Segítsenek kérem!Nem tudok a családommal beszélni,sem tanulni!
Köszönöm a segítségüket,Boldog karácsonyt!-érezzük át a cinizmust a "Boldog Karácsony"-ban...
 Előre kérem azokat,akik értik az eredeti szöveget,hogy tekintsenek el mindenféle nyelvtani hibától,amennyiben tartalmaz.(de szinte érzem a banális és fájdalmas hibák súlyát)Nem voltam beszámítható állapotban.
Természetesen biztos voltam benne,választ hétfőnél előbb nem kapok.De legalább nem éreztem lelkiismeret-furdalást,hogy nem intéztem semmit az ügy érdekében.Másik aduászom belga Tom lett volna,de 31-ig kellett volna várnom rá,míg visszatér jelenleg közös hazánkba és addig lekapartam volna az árcomat.
Így még egy utolsó próbát tetettem holland Niekkel,aki nehezen birkózott meg a magyar op. rendszer szépségeivel,nem oly sikeresen,mint Tom barátunk.Cserébe viszont remek kiejtéssel fedezte fel  a "Másolás" és "Beillesztés" szavak közti különbséget.Meglehetősen internacionálisan(németül-iskolában olyan az op.rendszer,angolul-netbookom angol nyelvű,neki meg a céges,magyarul-az itthoni windows,hollandul-az ő gépe=>kinek éppen melyik állt a szájára,de a sok  fordításban össze-vissza akadt a nyelvünk.Néha magyarul mondtam véletlenül az utasítást,amire mindig kaptam egy was?-t és egy félmosolyt,hogy hogy lehet ezen a nyelven beszélni/amit nem sűrűn értenek meg a külföldiek és rohadtul bosszantja őket,mert nem tudják hasonlítani a spanyolhoz,franciához,némethez,angolhoz/) oldottuk meg azt a pár lépcsőfokot,mely az újratelepítéshez szükséges.Az utolsó "weiter"-nél("tovább")viszont megállt a tudomány.
A harcot feladtuk és a filmnézést választottuk szórakozási lehetőségként.
Ez volt vasárnap este.Hétfőn vártam a megváltó emailt,de a Hotzone nem erőltette meg magát.Az internetezésről kezdtem lemondani a fennmaradó 2 hónapra(utána igyekszem albérletbe költözni és elhagyni Biesdorf területét).
Ám kedden meghallgatták imáimat és jó adag bosszankodás és anyázás,valamint Dina internetének hosszas lopása után,szobámba visszatérvén,a monitorra tekintve,megpillantottam ŐT.
Már nem csúfította az a bizonyos piros iksz,hanem két pálcikányi életerő/térerő mosolygott vissza rám!(megjegyzem az öt lenne a normális,de nekem már ez is nagyon sokat jelent).Így kapott Ő egy egész bejegyzésnyi felületet egy blogon,melyet már ezer éve nem tudtam MIATTA frissíteni.
Brandenburger Tor

TV TORONY

                                  Wir lieben BVG!-192-es busz megállójában várunk már egy ideje...
                                                            CUBIX mozi az Alexen
                                                   Tomot az intenzív kurzuson ismertem meg:)
 S-Bahnhof Biesdorf-20 percnyire van ettől a megállótól a kollégium.Pont jól esik legyalogolni éjszaka ezt a távot,amikor jövünk haza a -17 fokban...

                                                                Berlin felett az ég:)

2 megjegyzés:

  1. ...:-)),tudom nem volt ilyen mulatságos..,de most olvasva igen..,puszi!!!

    VálaszTörlés
  2. :)egyébként tényleg már meg sem kottyan a tudat,hogy esetleg meghal a netem.Egyszerűen nem fáj.

    VálaszTörlés